Ny form och en digital presentation

DistIT förvärvar, äger och utvecklar nischdistributörer inom IT, Mobility, Hemelektronik, Nätverk och Datakommunikation i Norden och närområdet. Företag inom DistIT-koncernen levererar både B2B och B2C produkter till IT-marknaden.

Koncernen har ca 217 anställda, är verksam i alla nordiska länder och omsätter ca 1,2mdkr om året. Aktierna i DistIT AB är listade på First North under kortnamnet DIST och företagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.

Som ett börsnoterat företag förväntas man dels tillhandahålla ekonomisk information samt även nyheter och pressreleaser. Det ska både vara överskådligt tillgängligt men framförallt så måste hemsidan andas hur företaget mår och vad som är på gång.

Vårt arbete var att ta fram ett nytt koncept för hemsidan som bättre representerar verksamheten så som den ser ut idag. Vi har även tagit fram ett nytt formspråk och en digital presentation av företaget på webben.

I slutändan har vi skapat en webb som bättre speglar storleken och inriktningen på företaget. Tillgängliggör all information samt bättre motsvarar målgruppens förväntningar och krav på innehåll.

 

Utvalt case

ESNY_Thumb
ESNY_Thumb
ESNY_Thumb
ESNY_Thumb

ESNY

En internationell marknadsplats med exklusiva objekt Mäklarföretaget Eklund Stockholm New…

Fortifikation_Hero
Fortifikation_Hero
Fortifikation_Hero
Fortifikation_Hero

Fortifikationsverket

En budgivningsagent för statlig egendom Fortifikationsverket har i uppdrag av…

Hemnet – PREK
Hemnet – PREK
Hemnet – PREK
Hemnet – PREK

Hemnet

Sveriges största söksajt för bostäder PREK fick redan 1998 uppdraget…